In u ghjornu di a settimana per accumpagnà i zitelli à a scola o u weekend durante a caminata in famiglia, u ciclismu ùn hè micca senza risicu. L'Associazione Prevenzione di l'Attitudine cunsiglia d'amparà à prutege i vostri figlioli è sè stessu da ogni accidente: rispettu di u Codice di a Strada, prutezzione di bicicletta, equipaggiu in boni cundizioni.
In più di l'acquistu iniziale di a bicicletta è u cascu, a pratica di u ciclismu ùn hà micca una vera contraindicazione: ognunu pò praticà. Hè l'attività ideale in u cuntestu di un hobby in questu periodu d'estate. Hè sempre bisognu di cunnosce e precauzioni d'usu per limità ogni risicu di accidenti, in particulare, se i zitelli s'uniscenu à queste surtita. Infatti, l'associu Attitude Prevention dice chì ogni annu, a bicicletta hè à l'urìgine di accidenti, à volte fatali.
"A gravità di e ferite pò esse spiegata da u livellu bassu di prutezzione di a bicicletta, ancu s'è a testa hè affettata in più di unu di trè accidenti, è ancu da l'imprudenza di i ciclisti vis-à-vis l'altri utilizatori di a strada", dice l'associazione. Hè per quessa chì portà un cascu hè u primu riflessu à aduttà. Da nutà chì da u 22 di marzu di u 2017, l'usu di un cascu certificatu hè ubligatoriu per ogni zitellu sottu à 12 anni in bicicletta, sia nantu à u manubriu o di u passageru. È ancu s'ellu ùn hè più ubligatoriu per i ciclisti anziani, ferma indispensabile : deve esse standard CE è esse adattatu à a testa. Aghjunghjite à questu l'altri prutezioni dispunibuli (codici, ginocchiere, occhiali, guanti).
Evite situazioni risicate in a cità
"Trè di quattru ciclisti ammazzati sò morti di traumu di a testa. Qualchese scossa à a testa pò causà danni gravi di u cervellu, chì cù un cascu evita ", ricorda Attitude Prevention. Per esempiu, l'Istitutu Francese di Salute Publica Indica un risicu di ferite gravi divisu per trè grazia à a prutezzione di bicicletta. In più di u cascu, questi includenu un retro-certificatu.ves di sicurezza riflettentit à purtassi fora di agglumerazione di notte è ghjornu in casu di scarsa visibilità, è l'equipaggiu ubligatoriu per u bicycle chì hè u frenu posteriore è frontale, una luce frontale gialla o bianca, una luce posteriore rossa, una campana, è un dispositivu retro-riflettente.
L'associu precisa ancu chì "a bicicletta deve esse cuntrullata da u zitellu prima ancu di cunsiderà una surtita induve e vitture puderanu circulà. Deve esse capace di principià senza zigzagging, rotulà drittu ancu à bassa vitezza, rallentà è frenu senza mette u pede, mantene una distanza sicura ". Deve esse ancu ricurdatu chì u rispettu di u Codice di l'Autostrada s'applica à a bicicletta è à a vittura. A maiuranza di l'accidenti di bicicletta si verificanu quandu un ciclista rompe una regula di trafficu, cum'è una violazione di una priorità in un cruciamentu. E famiglie anu da amparà à evità situazioni risicate in a cità, induve ci sò più periculi per u ciclistu chè a guida.
I cunsiglii ùn sò micca mette in u locu cecu di un veiculu, pruvate à fà u più cuntattu visuale cù i cunduttori pussibule, cunduce in un schedariu unicu se ci sò parechji ciclisti. Senza scurdà di ùn superà i veiculi da a diritta, di piglià u più pussibule di e piste ciclabili è di ùn portà cuffie. "I zitelli sottu à 8 anni sò permessi di marchjà nantu à i trotti. Al di là di questu, anu da viaghjà nantu à a strada o piste preparate ", dice l'associu chì mette in risaltu chì da 8 anni, l'apprendimentu di u trafficu nantu à a strada deve esse fattu à pocu à pocu : ùn hè micca necessariu di lascià circulà solu prima di 10 anni s'ellu hè in cità o in strade trafficate.
Tempu di pubblicazione: 26 ottobre 2019